reklama

Videla som vedľa seba plakať dve ženy...

Jedna plakala, pretože v sebe dlhé roky nosila bolesť nad stratou svojho dieťatka. Aj druhá plakala, pretože v sebe dlhé roky nosila bolesť nad stratou svojho dieťatka. Kým tá prvá oň prišla pri spontánnom potrate, tá druhá šla na potrat sama. A tak sedeli vedľa seba dve ženy s odlišnými príbehmi a obe úplne rovnako trúchlili nad smrťou svojich nenarodených detí. Tento pohľad sa mi naskytol pri výcviku pomoci ženám po prenatálnej strate Ráchel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Často premýšľam nad tým, kde je v srdci ženy tá deliaca čiara, ktorá určí, ako zareaguje, keď zistí, že je tehotná. Či bude jasať nad počatím vytúženého, očakávaného dieťatka alebo bude svoje dieťatko materializovať a vnímať ho ako „to", ktorého sa treba zbaviť - „Necháš si to?", „Daj to preč!"

Pohľad na ženy trúchliace nad smrťou svojich nenarodených detí ma presvedčil, že niekde hlboko v srdci ženy, je miesto, kde chápe veci života a smrti oveľa plnšie, než je tomu na povrchu. Je to miesto, kde vie, že každé počaté dieťa je život a na život nevinného sa nesmie siahať. Je to miesto, kde vie, že hoci to môže byť ťažké, toto dieťa je jej dieťa a že je to vlastne kúsok nej samej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Preto je podľa mňa veľmi nešťastne postavená otázka či mám alebo nemám ako žena právo nakladať so svojím telom, ako chcem. Myslím si, že otázka by mala stáť:

Kto som ako žena? a

Kto je to Tajomstvo, ktoré v sebe nosím?

Myslím si, že žena je krása a neha, ktorej bola zverená starostlivosť o život a skrášľovanie a zjemňovanie sveta. Rovnako si myslím, že každé dieťa je Tajomstvom dôvery Najvyššieho a nádejou, že urobí svet lepším - najmä ak bude v tejto nádeji prijaté.

Andrea Mikolášiková

Andrea Mikolášiková

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena, ktorá rada premýšľa nad všetkým, čím žije. Žijem najmä rodinou, teológiou a stránkou zastolom.sk, ktorú pripravujeme pre rodiny. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu